Köpvillkor

Leveranstider.

Det kan  förekomma att vissa artiklar har längre leveranstid och därför kan din  order bli lite försenad pga. detta. Vi försöker att förbättra vår  logistik och hoppas ni har överseende för detta. 

Vi ansvarar ej för ev. leveransförsening som beror på att speditören inte håller sin vanliga leveranstid.

Skadat gods.

Om någon kartong ser skadad ut, anmäl det då till personen som levererar eller vid uthämtning.

Denne får då göra en anteckning om detta innan ni skriver på mottagandet.

Anmäls ej skadat gods vid leverans är det svårt att få kompensation för detta från speditören.

Det är Du som köpare som är ansvarig för att anmäla ev. skadat gods till speditören eller utlämnaren.

Vi ansvarar dock inte för eventuella transportskador.

Returer.

Retur av vara mottages ej utan godkänd reklamation. Kontakta alltid oss via mail innan retur. 

Kund ansvarar för eventuell fraktkostnad vid returnering av paket. 

Reklamation ska ske inom 5 arbetsdagar efter leverans för att kunna anses som giltig.

Kontakt och överenskommelse med oss skall alltid ske innan eventuell retur.

                                      Vi ansvarar ej för eventuella förluster pga försenad leverans.

Ångerrätt enligt konsumentköplagen

Från det du har tagit emot varan har du som konsument 14 dagars ångerrätt.
 Detta helt i enlighet med konsument avtalet om distansköp
För att du ska kunna nyttja denna ska du återsända varorna i oskadat skick
Du som köpare ska stå för alla kostnader för returfrakten.
Du måste kontakta oss inom dessa 14 dagar för att ångerrätten ska kunna gälla
Du som konsument måste fylla i en ångerblankett som du kan få här Konsumentverketsångerblankett
Denna ska du skicka med i paketet 

Mvh/Personalen i webshopen